0 Comments

Autonominių Automobilių Ateitis: Technologijos ir Pasitikėjimas

Įdomu, kaip autonominiai automobiliai keis mūsų kasdienį gyvenimą? Šiuolaikiniai automobiliai jau dabar reikalauja didesnio jungiamumo, skaičiavimo galios ir bendrų galimybių, nei kasdien naudojamos transporto priemonės. Tačiau autonominiai automobiliai gali reikalauti dar daugiau: pasitikėjimo. Viena įmonė, Veoneer, dirba siekdama pagerinti santykius tarp žmogaus ir automobilio, naudodama netikėtas priemones.

Įsikūrusi Švedijoje, Veoneer yra gana nauja automobilių tiekėjų rinkoje. 2018 metais ji atsiskyrė nuo Autoliv, įmonės, kuri daugiausia dirba transporto priemonių saugos srityje. Veoneer pabrėžia jutiklių, programinės įrangos, techninės įrangos ir sistemų integracijos kūrimą. Įmonė demonstravo įdomias galimybes Las Vegase vykusioje Vartotojų Elektronikos Parodoje.

Jų pastangos susitelkia į Mokomąjį Intelektualųjį Automobilį, trumpiau – LIV3.0. Tai tyrimų platforma, skirta tyrinėti, kaip vairuotojai ir transporto priemonės sąveikauja. Šis keturratis bandymų įrenginys aprūpintas pažangiausiomis technologijomis, tokiomis kaip dirbtinis intelektas, transporto priemonės ir infrastruktūros komunikacija, 5G jungiamumas, daugybė vidinių ir išorinių jutiklių, taip pat daugybė monitorių, kurie stebi vairuotojo žvilgsnį, kognityvinę apkrovą, emocinę būseną, mieguistumą, rankų padėtį ir dar daugiau.

Šių jutiklių, programinės įrangos ir grandinių rinkinys leidžia atlikti daugybę skirtingų funkcijų, kaip demonstruota mažoje, bet kruopščiai parengtoje ir kontroliuojamoje bandymų trasoje. LIV3.0 gali lengvai važiuoti visiškoje tamsoje, kai vairuotojas negali matyti nė pėdos už automobilio žibintų šviesos pluošto. Tokiose situacijose automobilis gali net aptikti pėsčiuosius, kurie yra visiškai nematomi plika akimi.

Be to, jis gali automatiškai sumažinti greitį darbo zonose, apvažiuoti netikėtas kliūtis kelyje ir net atpažinti, kai vairuotojas yra išsiblaškęs, automatiškai padidindamas sekimo atstumą, kad padidintų saugumą. Natūralu, kad LIV3.0 taip pat gali atlikti pagrindines vairuotojo pagalbos funkcijas, įskaitant automatinį stabdymą ir kelio ženklų atpažinimą.

Šių funkcijų įgyvendinimas ir jų sąveika yra skirti kurti vairuotojo pasitikėjimą. Pavyzdžiui, juostos išlaikymo pagalba ir adaptyvioji kruizo kontrolė yra transformuojančios technologijos, svarbūs žingsniai link visiškai autonominių transporto priemonių. Tačiau, pasak Veoneer, šios funkcijos yra bevertės, jei vairuotojas jas išjungia dėl erzinančių signalų arba nusprendžia jų nenaudoti, nes netiki jų veiksmingumu.

LIV3.0 taip pat siekiama padėti kurti technologijas, leidžiančias vairuotojams geriau suprasti savo vaidmenį vairuojant, kai autonominė technologija taps plačiai paplitusi. Vairuotojai turi pasitikėti savo transporto priemonės savarankiško vairavimo funkcijomis, o šios sistemos turi efektyviai komunikuoti, kada reikalinga žmogaus intervencija.

Manoma, kad kasmet pasaulyje įvyksta apie 1,4 milijono kelių eismo nelaimių su žūtimis. Dauguma technologijų, demonstruotų LIV3.0 bandymų automobilyje, galėtų padėti žymiai sumažinti šį skaičių, kai jos taps plačiai pritaikytos. Šis darbas skirtas palaikyti automobilių evoliuciją iki 2030 metų. Tuo metu Veoneer prognozuoja, kad dauguma transporto priemonių bus aprūpintos pažangiosiomis vairuotojo pagalbos sistemomis ir autonominėmis galimybėmis.

Jei LIV3.0 demonstravusios funkcijos realiame pasaulyje veiks taip pat gerai, kaip ir bandymų trasoje, šiai įmonei laukia šviesi ateitis. Galite tuo pasitikėti. Daugiau apie technologijas galite sužinoti čia.

https://autoplovykla.lt/ru/polirovka-avtomobilya-kaunas/
https://autovitrina.lt/ataskaita-land-rover-lrx-hybrid-debiutuos-kitais-metais/
https://autorentvilnius.lt/patvirtinta-kad-bus-gaminamas-pininfarina-sergio-konceptas/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts